Jaak­ko Lind­fors eu­ro­vaa­lieh­dok­kaak­si Var­si­nais-Suo­mes­ta

Vasemmistoliiton puoluevaltuusto on tänään asettanut Jaakko Lindforsin toistaiseksi ainoaksi varsinaissuomalaiseksi eurovaaliehdokkaakseen.

Lindfors vaatii parannuksia eurooppalaiseen työelämään ja toimeentuloon. Lindforsin mukaan seuraavalla parlamenttikaudella on päätettävä yleiseurooppalaisista minimipalkoista, minimisosiaaliturvasta sekä minimeistä työehtoihin.

Lindforsin mukaan nykyinen suomalainen työehtosopimusjärjestelmä täydentäisi yleiseurooppalaisia minimipalkkoja jatkossakin, mutta koko EU:n laajuiset minimipalkat loisivat pohjan, jota ei missään EU:n jäsenvaltiossa voisi alittaa. Lindforsin mukaan minimipalkoista on säädettävä laeilla, ja niiden alittaminen on kriminalisoitava koko EU:n alueella.

Lindfors on Turun Vasemmistoliiton puheenjohtaja ja Turun opettajien ammattiyhdistyksen varapuheenjohtaja. Lindfors on ammatiltaan opettaja, opettajankouluttaja ja oppikirjailija. Koulutukseltaan Lindfors on filosofian maisteri ja musiikin maisteri.

Lisätiedot:
Jaakko Lindfors