Var­si­nais-Suo­men va­sem­mis­to­lii­ton alue­val­tuus­to­ryh­mä jär­jes­täy­tyi

Varsinais-Suomen vasemmistoliiton aluevaltuustoryhmä järjestäytyi – puheenjohtajaksi Nina Söderlund Nauvosta

Varsinais-Suomen vasemmistoliiton aluevaltuustoryhmä järjestäytyi ensimmäisessä kokouksessaan torstaina 27. tammikuuta. Kokous valitsi valtuustoryhmän väliaikaiseksi puheenjohtajaksi Nina Söderlundin Nauvosta ja varapuheenjohtajaksi Jukka Kärkkäisen Turusta.

Sekä Söderlund että Kärkkäinen ovat pitkänlinjan vasemmistolaisia toimijoita. Valtiotieteiden maisteri Nina Söderlundilla on 30 vuoden kokemus valtuutettuna eri puolilta Varsinais-Suomea. Lisäksi hän on toiminut useiden vuosien ajan maakuntahallituksessa. Tällä hetkellä hän on Paraisten kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja. Jukka Kärkkäinen on psykiatrian erikoislääkäri, jolla on pitkäaikainen kokemus terveydenhuollon ja mielenterveyspalvelujen asiantuntijana, johtajana ja kehittäjänä. Hänellä on myös vuosien kokemus kuntapolitiikasta valtuutettuna sekä mm. Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin hallituksesta.

”Valtuustoryhmämme tavoitteena on perustason sosiaali- ja terveydenhuollon vahvistaminen. Lisäksi pyrimme parantamaan koko sote-järjestelmän yhteentoimivuutta”, toteavat vastavalitut puheenjohtajat.

Nina Söderlund ja Jukka Kärkkäinen

Ryhmän neuvottelijoiksi valittiin puheenjohtajien ohella varalle Maarit Koivisto Loimaalta sekä Katri Kapanen Kaarinasta. Lisäksi teknisessä neuvottelukunnassa toimii Varsinais-Suomen vasemmistoliiton piirin puheenjohtaja Kaisa Vallavuori.

Vasemmistoliitto sai 23. tammikuuta pidetyissä ensimmäisissä aluevaaleissa Varsinais-Suomen aluevaltuustoon kymmenen valtuutettua.

Valtuutetut ja varat äänimääräjärjestyksessä:
Valtuutetut: 1. Li Andersson, Turku 2. Johannes Yrttiaho, Turku 3. Timo Furuholm, Turku 4. Maarit Koivisto, Loimaa 5. Pirjo Rinne, Turku 6. Nina Söderlund, Nauvo 7. Lotta Laaksonen, Parainen 8. Jukka Kärkkäinen, Turku 9. Jaakko Lindfors, Turku 10. Emma Lindqvist, Raisio

aluevaltuutetut
Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton aluevaltuutetut

Varavaltuutetut: 1. Katri Kapanen, Kaarina 2. Muhiadin Hersi, Turku 3. Eveliina Tyyskänen, Raisio 4. Lauri Kouki, Turku 5. Timo Lähteenmäki, Salo 6. Mervi Uusitalo-Heikkinen, Turku 7. Henna Jokinen, Uusikaupunki 8. Leena Kaunislahti, Turku 9. Harri Palomäki, Naantali 10. Joonas Jormalainen, Turku

varavaltuutetut