Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton piirijärjestö nimesi kevätkokouksessaan Pöytyällä kahdeksan ensimmäistä ehdokastaan kevään 2027 eduskuntavaaleihin. Piirin puheenjohtaja Mervi Uusitalo-Heikkinen pitää listaa vahvana avauksena tiellä kohti vaalivoittoa.
Listalta löytyy istuvan kansanedustaja Timo Furuholmin lisäksi merkittäviä Vasemmistoliiton alue- ja kuntapäättäjiä Varsinais-Suomesta. Aluehallituksen jäsen Otto Bruun Kemiönsaarelta, alue- ja kaupunginvaltuutettu Claire Bell Turusta ja vara-aluevaltuutettu Aada Aho Turusta ovat ensi kertaa ehdolla eduskuntavaaleissa. Alue- ja kaupunginvaltuutetut Maarit Koivisto Loimaalta, Sara Koiranen Turusta ja Paco Diop Turusta sekä Salolainen Timo Lähteenmäki nähdään jälleen ehdolla kevään eduskuntavaaleissa.
Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaat:
Aho Aada, Turku, 23, opiskelija, Suomen ylioppilaskuntien liiton hallituksen jäsen, vara-alue- ja kaupunginvaltuutettu
Bell Claire, Turku, 44, psykiatrinen sairaanhoitaja, alue- ja kaupunginvaltuutettu
Bruun Otto, Kemiönsaari, 41, väitöskirjatutkija, vasemmistoliiton 2. varapuheenjohtaja, alue- ja kunnanhallituksen jäsen
Diop Paco, Turku, 41, Kaupunginhallituksen jäsen, Pelastus- ja ensihoitopalvelulautakunnan puheenjohtaja, opiskelija
Furuholm Timo, Turku, 38, Kansanedustaja
Koiranen Sara, Turku, 31, teatteritaiteilija, kaupunginvaltuustoryhmän puheenjohtaja ja aluevaltuutettu
Koivisto Maarit, Loimaa, 40, lääkäri, kaupunginhallituksen jäsen ja aluevaltuutettu
Lähteenmäki Timo, Salo, 65, Historian ja yhteiskuntaopin lehtori, kaupunginvaltuutettu ja vara-aluevaltuutettu
