Var­si­nais-Suo­men Va­sem­mis­to­liit­to ni­me­si en­sim­mäi­set eh­dok­kaan­sa edus­kun­ta­vaa­lei­hin

Varsinais-Suomen Vasemmistoliitto nimesi ensimmäiset ehdokkaansa ensi kevään eduskuntavaaleihin.

Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton piirijärjestö nimesi kevätkokouksessaan Pöytyällä kahdeksan ensimmäistä ehdokastaan kevään 2027 eduskuntavaaleihin. Piirin puheenjohtaja Mervi Uusitalo-Heikkinen pitää listaa vahvana avauksena tiellä kohti vaalivoittoa.

Listalta löytyy istuvan kansanedustaja Timo Furuholmin lisäksi merkittäviä Vasemmistoliiton alue- ja kuntapäättäjiä Varsinais-Suomesta. Aluehallituksen jäsen Otto Bruun Kemiönsaarelta, alue- ja kaupunginvaltuutettu Claire Bell Turusta ja vara-aluevaltuutettu Aada Aho Turusta ovat ensi kertaa ehdolla eduskuntavaaleissa. Alue- ja kaupunginvaltuutetut Maarit Koivisto Loimaalta, Sara Koiranen Turusta ja Paco Diop Turusta sekä Salolainen Timo Lähteenmäki nähdään jälleen ehdolla kevään eduskuntavaaleissa.

Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaat:

Aho Aada, Turku, 23, opiskelija, Suomen ylioppilaskuntien liiton hallituksen jäsen, vara-alue- ja kaupunginvaltuutettu

Bell Claire, Turku, 44, psykiatrinen sairaanhoitaja, alue- ja kaupunginvaltuutettu

Bruun Otto, Kemiönsaari, 41, väitöskirjatutkija, vasemmistoliiton 2. varapuheenjohtaja, alue- ja kunnanhallituksen jäsen

Diop Paco, Turku, 41, Kaupunginhallituksen jäsen, Pelastus- ja ensihoitopalvelulautakunnan puheenjohtaja, opiskelija

Furuholm Timo, Turku, 38, Kansanedustaja

Koiranen Sara, Turku, 31, teatteritaiteilija, kaupunginvaltuustoryhmän puheenjohtaja ja aluevaltuutettu

Koivisto Maarit, Loimaa, 40, lääkäri, kaupunginhallituksen jäsen ja aluevaltuutettu

Lähteenmäki Timo, Salo, 65, Historian ja yhteiskuntaopin lehtori, kaupunginvaltuutettu ja vara-aluevaltuutettu