Vasemmistoliiton Varsinais-Suomen aluevaltuustoryhmä piti vuosikokouksensa lauantaina 16.5. Nauvossa. Kokouksessa päätettiin, että kemiönsaarelainen Otto Bruun jatkaa aluevaltuustoryhmän puheenjohtajana seuraavan vuoden.
”Orpon hallituksen linjaukset ovat tällä hallituskaudella lähinnä vaikeuttaneet hyvinvointialueiden toimintaa. Vaikeissa oloissa Varhan vasemmistoryhmä on tehnyt vaikuttavaa yhteistyötä paremman ja inhimillisen hoivan puolesta. Kädenjälkemme näkyy muun muassa lähipalveluiden arvostamisessa ja sotejättien voitontavoittelun rajoittamisessa. On ilo jatkaa asiantuntevan ja sitouneen aluevaltuustoryhmämme luotsaamista”, Bruun kertoo.
Bruunin rinnalla varapuheenjohtajistossa jatkavat ensimmäisenä varapuheenjohtajana, Maarit Koivisto Loimaalta ja toisena varapuheenjohtajana Claire Bell Turusta.
Vänsterförbundets regionalfullmäktigegrupp i Egentliga Finland har valt ledning för det kommande året – Otto Bruun fortsätter som ordförande!
Vänsterförbundets regionalfullmäktigegrupp i Egentliga Finland höll sitt årsmöte lördagen den 16.5 i Nagu. Vid mötet beslutades att Otto Bruun från Kimitoön fortsätter som ordförande för regionalfullmäktigegruppen.
”Regeringen Orpo har under denna regeringsperiod i huvudsak försvårat välfärdsområdenas verksamhet. Under utmanade förhållanden har Varhas vänstergrupp gjort ett imponerande samarbete för en bättre och mer human omsorg. Vårt avtryck syns bland annat i värdesättandet av närservice och i begränsandet av vårdkoncernernas vinstjakt. Det är en glädje att fortsätta leda vår kunniga och engagerade regionfullmäktigegrupp”, berättar Bruun.
Vid Bruuns sida fortsätter Maarit Koivisto från Loimaa som första vice ordförande och Claire Bell från Åbo som andra vice ordförande.